
Puutyökalut kyllä pysyvät kädessä, mutta koneiden kanssa puljaaminen ja niiden muokkaaminen olisi sitten uusi aluevaltaus jolla sopisi retostella ystäville ja kylänmiehille
Päätin hankkia nykyisen uuden japanilaisen 1300cc -04 pärräni rinnalle vanhemman projektipyörän, jota pääsisi rassaamaan ja muokkaamaan haluamakseen. Päädyin tutkimusten jälkeen BMW:n R-sarjaan, koska se on tunnettu kohtuullisen helposta huollettavuudesta, selkeydestään ja pitkäikäisyydestään.
Budjetti ostamiseen oli korkeintaan 2800€, joka tarkoitti 80-luvun pyörää.
Kuukauden tarkkailu nettimoto.com ja motopalsta.com sivuilla tuotti tulosta ja löysin muutamia sopivia pyöriä, ainakin speksien mukaan. Puhelinsoiton jälkeen moni paljastui huonokuntoiseksi ja paikalla käynti tuotti aina pettymyksen. Vikoja löytyi aina useita, yritin katsoa pintaa syvemmältä, enkä tyytynyt pelkkään renkaiden potkiskeluun.
- Osia, kuten peilejä, sivupaneeleita ja työkaluja puuttui
- Tankki ja kaikki mikä voi mennä lommolle oli lommoilla
- Pakoputkissa syvää ruostetta
- Öljy harmaata tai sameaa (vettä moottorissa?)
- Bensanhajua öljyssä
- Tulpat öljyiset
- Lautaspyörässä selvää klappia, kardaaniveto lonksuu selvästi
Yllättäen eteen tuli selvästi muita parempi yksilö. Omistaja oli harrastuksenaan entisöinyt pelastamansa BMW -84 R65:n, ja hintapyyntö sopi budjettiin. Paikalla käynti oli luottamusta herättävä, omistaja selvästi osasi asiansa. En huomannut mitään muuta ongelmaa kuin kuluneet jarrulevyt. Sovin koeajosta ja koska se ei paljastunut mitään muuta kuin odotetusti vinkuvat jarrut, löin kaupat lukkoon ja rahtasin pyörän tallille syksyllä 2007.
Seuraavaksi vuorossa olisi ostoksen lähempi tarkastelu.

1 kommentti:
Onko uus mopo jo käytössä?
Lähetä kommentti